Tuesday 14 June 2011

Kehampaan Terubat Sedikit pada minggu ini.

Pada 10 hingga 12 June 2011 saya telah menjadi Pengerusi Majlis ReUnion untuk "The Red Hackles" dan "Komando 33" (nama untuk bekas anggota Batalion Ke-3 Rejimen Renjer DiRaja). Pada awalnya semua anggota 3 Renjer memakai "red hackles" pada beret mereka. Nama "komando 33" telah diberi PKM kepada kami).


Saya memang merancang memberi peluang kepada anggota yang berminat berniaga, dengan Hai-O. Pada penghujung persembahan saya kepada seramai lebih kurang 150 anggota yang hadir, saya telah menyelitkan peluang berniaga bersama PERNAMA.  Juga saya telah daftarkan semua yang hadir dengan tujuan mengemaskini rekod-rekod The Red Hackles. Sambil itu saya akan menyemak senarai tersebut untuk mencari "prospects".


Syukur Alhamdullilah, malam itu, 3 anggota telah berjumpa saya dan beritahu mereka berminat dengan perniagaan usahasama dengan PERNAMA. Beberapa mereka berminat dengan baja foliar Ezi-Grow.

Saya telah membuat follow up hari ini, 14 June 2011, dan dapat close pembelian 16 botol baja. Seorang yg berminat dengan usahasama dengan PERNAMA telah menunjukkan minat dan sekarang ini hanya menunggu wang dari Bank (loan sudah lulus). Insya Allah Rabu ini saya akan bawa dua orang datang ke Biz Talk di Stokis A30 di Ipoh.


Dengan ini terubatlah sedikit kehampaan selama ini.
                                                                                    


Update
Semenjak 12 Jun 2011, saya telah membuat follow up dengan ahli2 The Red Hackles dan hingga ke hari ini saya telah menerima 24 nama anggota yang berminat dan ingin membuat dan menceburi perniagaan Hai-O.


Mereka ini datangnya dari seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Nampaknya saya kena minta bantuan Upline untuk menyempurnakan prospects2 ini.


Syukur Alhamdulillah dengan rezeki yg dianugerahkan Nya. Amin.

No comments:

Post a Comment