Friday 3 June 2011

Stockist A30 is very systematic.

When I joined Hai-O about two years ago, never did I realised that my life would change as well. I had tried my hand at no less than 10 multi-level businesses and none were as busy, systematic and truly earnest in developing all entrepreneurs concerned into successful businessmen and businesswomen.

Semenjak saya menceburi business Hai-O dua tahun lalu, saya tak sangka perjalanan hidup saya pun berubah sekali. Saya telah mencuba tidak kurang dari 10 syarikat multi-level tapi tidak satu pun sesibuk, sistematik dan betul-betul berusaha mendidik usahawan-usahawan Hai-O menjadi orang yang berjaya.

As usual, it was hard to accept the new changes. It was hard to "start all over again", especially when you had had your share of hard works during the prime of your life. After retirement, all you want to do is just to take things easy and relax.

Seperti biasa, memanglah susah untuk menerima perubahan baru. Untuk memulakan hidup semula memang susah, lebih-lebih lagi jika anda telah melaluinya semasa anda muda dahulu. Selepas bersara, apa yang saya mahu lakukan adalah untuk berehat sahaja.

As time went by, the mind has accepted what has been planned, either by Stockist A30, TNPOD 8581 or Hai-O Enterprise. At the beginning, we felt out of place and uncomfortable. Today, we have made friends with everybody and it is a joy to attend all the functions organised for us. We will feel uncomfortable if we don't attend them.

Lama kelamaan, minda pun sudah menerima segala apa yang dirancang, samada oleh Stokist A30, TNPOD 8581 maupun Hai-O Marketing. Pada mulanya memang terasa ganjil dan tidak selesa. Hari ini, kita sudah menganggap semua menjadi kawan dan sekarang menghadiri semua program yang diatur sangatlah seronok. Kalau kami tidak menghadiri program-program yang telah dirancang, kami akan terasa terpencil.

I always admire the efforts made by CDM Hafsah Sulaiman and CDM Meor Saiful Nazli in leading their Perak Hai-O entrepreneurs. Despite setbacks, they will not allow that to dampen their spirits and enthusiasm. Life must go on. Business must go on. Leave those who do not want to continue behind but never let them drag you behind as well. We must go forward. Never go backward. This is the spirit they are trying to impart. I think they have succeeded. The pace has picked up now - after a slow start early in the year.

Saya memang kagum dengan usaha CDM Hafsah Sulaiman dan CDM Meor Saiful Nazli dengan cara mereka membimbing usahawan-usahawan Hai-O dari Perak. Walaupun dibebani masalah-masalah yang meruncingkan, mereka tidak mahu semangat mereka diganggu. Kehidupan mesti diteruskan. Kita mesti pergi kehadapan. Jangan sekali-sekali pergi ke belakang. Inilah semangat yang mereka mahu semai di dalam pemikiran kita. Saya percaya mereka telah berjaya. Momentum perniagaan sekarang sudah mula bergerak laju - dari pergerakan yang perlahan pada awal tahun.

Stokist A30 is very systematic in its planning. It plans its activities 2 months ahead, through its monthly Leaders' Meeting. The last meeting was held on 27 May 2001.

Stokist A30 sangat sistematik dalam rancangan nya. Aktiviti-aktiviti dirancang dua bulan lebih awal. Meeting terakhir telah diadakan pada 27 Mei 2011.










1 comment: